piątek, 7 lutego 2014

Domowy budyń

Czasami wieczorem, jak mam ochotę na coś słodkiego, zawsze znajdą się składniki na zrobienie budyniu ;)
Jego przygotowanie zajmuje tylko chwilę i szybko zaspakaja mój głód :P
A oto przepis...

Składniki:
  • 2 szklanki mleka (500 ml)
  • 2 łyżki masła
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • 2 żółtka z jajek
  • 2 łyżki cukru
Z 500 ml mleka odlewamy 1/4 szklanki. W niej mieszamy mąkę ziemniaczaną, mąkę pszenną, żółtka i cukier, róbmy to dokładnie, żeby nie powstały grudki (nawet gdyby, ja je zbieram z wierzchu ;) ). Pozostałe mleko zagotowujemy z masłem. Do gotującego się mleka wlewamy powstały płyn i energicznie mieszamy, aż do powstania odpowiedniej konsynstencji budyniu.

Możemy przygotować też budyń kakaowy...

Składniki:
  • 2 szklanki mleka (500 ml)
  • 2 łyżki masła
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżka kakao
  • 2 żółtka z jajek
  • 2 łyżki cukru
Z 500 ml mleka odlewamy 1/4 szklanki. W niej mieszamy, mąkę ziemniaczaną, żółtka i cukier, róbmy to dokładnie, żeby nie powstały grudki. Pozostałe mleko z masłem stawiamy na gazie. Czekamy jak zrobi się gorące dodajemy 1 łyżkę kakao, wtedy lepiej nam się ono rozpuści. Do gotującego się mleka wlewamy powstały płyn i energicznie mieszamy, aż do powstania odpowiedniej konsynstencji budyniu.

Budynie możemy zjeść solo, albo przygotować z ulubionymi dodatkami.
Możemy je podać na ciepło lub na zimno.

Ja wczoraj przygotowałam w taki sposób...

Do budyniu kakaowego dodałam pokrojone orzechy włoskie. Na spód salaterki włożyłam pokrojone banany, na to wlałam zimny budyń kakaowy z orzechami, następnie zimny budyń śmietankowy i na wierzch ubitą śmietanę 30%, posypałam ją pokruszoną czekoladą.
Z tego wyszło mi 5 takich porcji...

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz